تکنولوژیک نیوز

ورود پژو به بازار شاسی بلندهای کوپه

خبرهای جدید در مورد شاسی‌بلندها به این زودی پایان نخواهند گرفت. پژو هم مثل دیگر کمپانی های مشهور خودروساز چشم به این بازار پرسود دوخته است.

درست وقتی  فکرش را هم نمی‌کردیم که بازار شاسی‌بلند های کوپه شلوغ‌تر شود، پژو تصمیم به پیوستن به این بازار گرفت. به گزارش AutoExpress، این خودروساز فرانسوی تلاش می‌کند تا با ارائه یک جایگزین برای مدل فراموش‌شده ۴۰۰۸ تا آخر این دهه، پورتفولیو خود را تقویت کند.

با اینکه هنوز تاییدیه رسمی منتشر نشده، اما مدیرعامل پژو Jean-Phillipe Imparato در گفتگو با این نشریه انگلیسی اذعان به احتمال تولید یک شاسی‌بلند دیگر طی دوسال آینده کرد. او گفت: «به یاد دارید که دو سال پیش خبر از رونمایی از ۵ شاسی‌بلند در دو سال پیش‌ رو دادیم؟ ما اینکار را انجام دادیم. ۳ خودرو در اروپا و ۲ مدل در چین. اکنون زمان بازگشت به ریشه‌هایمان رسیده و رشد شاسی‌بلندهایمان را به دلیل میزان درخواست و قدرت بازار حفظ خواهیم‌کرد.»

با الهام از موفقیت مدل های ۲۰۰۸ ,۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، بعلاوه خودروهایی مثل BMW X6/X4/X2، مدل جدید بر پایه مدل ۳۰۰۸ خواهد بود و تعدادی از عواملی که در طراحی آن بکار رفته را استفاده خواهد‌ کرد. با این حال عقب ماشین تغییر زیادی خواهد کرد. مواردی مثل چراغ عقب متفاوت، سقف اسپورت و چند بخش دیگر باعث می‌شوند که به کلی از مدل ۳۰۰۸ متفاوت شود.

موتور این مدل مثل مدل‌های ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ خواهد‌ بود، اما کمک‌فنرهایی با تنظیمات اسپورت‌تر باعث می‌شوند تا از برادر و خواهرهای فرانسوی و آلمانی‌اش بیشتر راننده را درگیر رانندگی کند.

تصویرسازی کامپیوتری از مدل ۴۰۰۸

 تصویرسازی کامپیوتری از مدل ۴۰۰۸

به ادعای AutoExpress، در نهایت دو سیستم انتقال قدرت هیبرید به خانواده جدید شاسی‌بلندهای کوپه می‌پیوندند. هر دو آنها از یک موتور ۱.۶ لیتری با توربوشارژ و هماهنگ با یک موتور الکتریکی برای محور جلو یا هر دو محور استفاده خواهند کرد. قدرت این ماشین برای مدل کم‌قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار و ۳۰۰ اسب‌بخار برای مدل پرقدرت گزارش شده‌ است.