تکنولوژیک نیوز

معرفی بهترین کامپیوترها و لپ تاپ های سفری برای مسافرت

برخی از کاربران دنیای دیجیتال به طور مداوم در رفت و آمد هستند و به همین دلیل به کامپیوتر و  لپ تاپ های سفری نیاز دارند. در این مطلب به معرفی انواع و مشخصات یک لپ تاپ سفری خوب پرداخته‌ایم.

آیا زیاد سفر می‌کنید؟ اگر که جواب این سوال مثبت است، بهترین راه برای ادامه دادن این راه ایجاد یک منبع درآمد آنلاین است و برای داشتن چنین منبعی به یک لپ‌تاپ سفری خوب نیاز دارید. در گذشته‌ای نه چندان دور کاربران مجبور بودند که بدون همراه داشتن دوربین، گوشی همراه یا لپ تاپ مسافرت کنند؛ اما امروزه با کمک فناوری اوضاع کاملا تغییر کرده است.

لپ‌تاپ ها در دنیای امروزی اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. اگر که یک شغل آنلاین دارید، احتمالا این موضوع برایتان کاملا مشهود است. علاوه بر این، می‌توانید اوقات فراغت خود را با این دستگاه و با گشت و گذار در اینترنت و یا دیدن فیلم پر کنید. زمانی که می‌خواهید یک لپ تاپ سفری خوب انتخاب کنید، باید در نظر بگیرید که کدام دستگاه عملکرد بهتری را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این باید بدانید که چه لپ تاپی برای چه نوع سفری بهتر است و چگونه می‌خواهید در طول سفرتان از لپ تاپ خود استفاده کنید.

بعضی از کاربران دائما در سفر هستند و به همین دلیل باید به یک لپ تاپ قابل حمل خوب برای انجام دادن شغل خود دسترسی داشته باشند. یک لپ تاپ مک با حافظه داخلی وسیع می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ زیرا می‌توانید با کمک چنین دستگاهی هزاران فایل اسنادی، صوتی و ویدیویی را بدون نیاز داشتن به یک هارد خارجی با خود به همراه داشته باشید.

لپ تاپ های زیادی در بازار وجود دارد و به همین دلیل ما در این نوشتار سعی کرده‌ایم که با ارائه یک راهنمایی جامع و کامل، راه شما را در خرید یک دستگاه مناسب هموار سازیم. در این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهترین لپ تاپ های مسافرتی، تطبیق پذیر، اقتصادی و وبلاگ نویسی ارائه شده است. با تکراتوهمراه باشید.

بهترین لپ‌تاپ‌ های سفری قابل حمل در یک نگاه

  • بهترین لپ تاپ سفری ارزان قیمت: لنوو آیدیا پد ۱۱۰ اس
  • بهترین لپ تاپ میان رده قابل حمل: دل ایکس پی اس ۱۳
  • بهترین لپ تاپ سفری ۲ در ۱: مایکروسافت سرفیس پرو ۴
  • پیشرفته‌ترین لپ تاپ مسافرتی: مک بوک پرو (مدل مجهز به تاچ بار یا بدون تاچ بار)
لپ تاپ سفری
دو دسته انسان در جهان زندگی می‌کنند؛ کاربران مک و کاربران رایانه‌های شخصی، شما جز کدام دسته هستید؟

شما چه نوع مسافری هستید؟

بهترین لپ تاپ سفری یک عبارت بسیار کلی است، زیرا هر مسافری ویژگی خاص خود را دارد. اگر که نمی‌خواهید از لپ تاپ خود برای انجام کارهای آنلاین استفاده کنید، نیازی نیست که بهای بسیار زیادی را بپردازید و یک کامپیوتر قابل حمل بسیار پیشرفته را خریداری کنید.

برای این که تفاوت موجود را بهتر درک کنید، بد نیست بدانید که وبلاگ نویسان و کسانی که در طول سفر خود از این دستگاه استفاده می‌کنند، معیارهای بسیار متفاوتی را برای خریدن یک کامپیوتر در مقایسه با یک شخص عادی در نظر می‌گیرند. شاید پاسخ دادن به سوالات زیر بتواند شما را برای خرید یک گزینه خوب یاری کند.

از لپ تاپ خود برای انجام چه کاری استفاده می‌کنید؟ آیا زمانی که در جاده هستید هم برای نوشتن یک مطلب یا ویرایش کردن یک فایل به لپ‌تاپ احتیاج دارید یا این که فقط از آن برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنید؟ آیا می‌خواهید فایل‌های سنگین و بزرگی را بر روی کامپیوتر سفری خود ذخیره کنید یا این که به طور آنلاین آن‌ها را بارگذاری می‌کنید؟ آیا به یک دستگاه با قدرت پردازشی بسیار بالا برای اجرای چند برنامه ویرایشگر به طور همزمان نیاز دارید یا فقط می‌خواهید به کمک همسفر دیجیتالی خود در رسانه‌های اجتماعی با دوستانتان در ارتباط باشید؟ کوله پشتی شما چقدر فضا دارد؟

کاربران علاقمند به گردشگری و کاربرانی که به دنبال یک رایانه برای سفر و کار کردن هستند، به لپ تاپ های قابل حمل کاملا متفاوتی نیاز دارند؛ با این حال جای نگرانی نیست، زیرا با خواندن این متن متوجه می‌شوید که دقیقا چه نوع دستگاهی را باید خریداری کنید.

یک لپ تاپ سفری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمانی که الگوی سفر خود را تعیین کردید، می‌توانید نوع دستگاه خود را مطابق با سبک خاص سفر کردنتان مشخص کنید. برای انتخاب یک دستگاه باید ویژگی‌های زیر را مد نظر قرار دهید.

قیمت: زمانی که صحبت از خریدن یک لپ تاپ می‌شود، قیمت احتمالا مهمترین فاکتوری است که کاربر باید در نظر بگیرد. جز در صورتی که به طور آنلاین کار می‌کنید، نیازی نیست که مبلغی در حدود ۱۰۰۰ دلار برای خریدن یک لپ تاپ سفری خوب بپردازید؛ زیرا کامپیوترهای اقتصادی و میان رده خوبی در بازار وجود دارند و هر یک از آن‌ها می‌توانند همسفر خوبی برای شما باشند. به یاد داشته باشید که کالاهای گران قیمت محدودیت‌های مختص خود را در زمینه استفاده از امتیازات بیمه به همراه دارند.

حمل پذیری: حمل پذیری یک سیستم برای کاربرانی که سفر می‌کنند و در حرکت هستند، یک فاکتور مهم است و زمانی که بحث از خریدن یک لپ تاپ مخصوص مسافرت به میان می‌آید، به یک عامل بسیار مهم‌تر نیز تبدیل می‌گردد. شما باید دستگاهی سبک انتخاب کنید.

اندازه یک رایانه سفری هم مهم است زیرا باید بتوانید به راحتی آن را در کیف خود قرار دهید و در مواقع لزوم  آن را خارج کنید. رایانه‌ها و تبلت‌های کوچک قدرت پردازش و فضای ذخیره سازی کمی دارند؛ اما در مقابل، ارزان و حمل پذیرتر هستند.

عملکرد باتری: راندمان بالای یک باتری همیشه یک برگ برنده برای کاربر است؛ مخصوصا زمانی که یک لپ تاپ باید نقش یک همراه را ایفا کند. بهترین لپ تاپ های سفری می‌توانند با یک بار شارژ کامل به مدت حداقل ۸ ساعت فرامین کاربران خود را انجام دهند. در این میان دستگاه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند با یک بار شارژ به مدت یک روز کامل روشن باقی بمانند.

اگر برای مدت زمان زیادی از یک منبع الکتریسیته فاصله می‌گیرید و می‌خواهید با لپ تاپ خود در این بازه زمانی کار کنید، یک باتری قابل حمل را هم با خود بردارید تا بتوانید به کمک آن دستگاه خود را روشن نگه دارید. به یاد داشته باشید که می‌توانید با خاموش کردن قابلیت وای فای و بلوتوث یک لپ‌تاپ در مواقعی که به این دو ویژگی نیازی ندارید، مدت زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید.

فضای ذخیره سازی: بیشتر لپ‌تاپ‌های قابل حمل که قیمت خوب و باتری قدرتمندی دارند، فاقد فضای ذخیره سازی زیاد هستند. اگر می‌خواهید فایل‌های تصویری و ویدیویی زیادی در لپ‌تاپ خود ذخیره نمایید، به دستگاهی نیاز دارید که فضای ذخیره سازی خوبی داشته باشد.

در این رابطه، استفاده از فضای ذخیره سازی کلود یا یک هارد جانبی می‌تواند راهکار مناسبی برای شما باشد، مخصوصا با توجه به این که تصاویر و فیلم‌ها، فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می‌کنند. با استفاده از این راهکار، دیگر مجبور نمی‌شوید که در هنگام خرید یک رایانه سفری، حمل پذیری را فدای فضای ذخیره سازی کنید.

برخی از کاربران از مک‌بوک ایر (MacBook Air) به عنوان یک لپ تاپ مخصوص سفر استفاده می‌کنند. این کاربران برای رفع محدودیت فضای ذخیره سازی این دستگاه عکس‌های خود را در سرویس دراپ باکس (Dropbox) و فیلم‌های خود را در یک هارد جانبی محکم و قابل حمل ذخیره می‌کنند.

شما می‌توانید با پرداخت ۸۰ دلار یک درایو جانبی معمولی با فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت خریداری کنید و با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار از سرویس‌های ذخیره سازی کلود استفاده نمایید. توصیه می‌شود که از فایل‌های خود یک نسخه پشتیبانی هم تهیه کنید تا در صورت دزدیده یا خراب شدن کامپیوترتان با مشکلات زیادی مواجه نشوید.

قدرت پردازشی: اگر که از برنامه‌های ویرایش سازی استفاده می‌کنید و می‌خواهید فایل‌های ویدیویی سنگینی را تماشا کنید، باید در هنگام خرید، قدرت پردازشی را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرید. CPU یا واحد پردازش مرکزی، نقش مغز رایانه شما را اجرا می‌کند. در حال حاضر پردازشگر اینتل کور i7 گران‌ترین و قدرتمندترین پردازشگر موجود در بازار است.

تراشه اینتل کور i5 هم می‌تواند کارایی خوبی را در بیشتر لپ‌تاپ های سفری کاربردی ارائه کند. در این بین اگر که می‌خواهید از رایانه خود تنها برای وبگردی استفاده کنید، پردازشگرهای ضعیف‌تر و قدیمی‌تر هم می‌توانند نیازهای شما را برآورده سازند.

یک واحد پردازش گرافیک جداگانه، گیمرها، ادیتورهای فیلم‌های دارای رزولوشن بالا و طراحانی که با فایل‌های ۳ بعدی کار می‌کنند را قادر می‌سازد تا برنامه‌های مورد نیاز خود را بدون استفاده از ظرفیت زیادی از حجم رم و کاهش دادن کارآیی یک رایانه اجرا کنند. در صورتی که نمی‌خواهید از کامپیوتر خود برای انجام چنین کارهایی استفاده کنید، یک کارت گرافیک داخلی هم می‌تواند به راحتی فرامین شما را انجام دهد.

اگر قصد خرید یک لپ تاپ اپل دارید و به یک کارت گرافیک جانبی نیازمندید، به یاد داشته باشید که سازنده مشهور آمریکایی تنها مک بوک پرو ۱۵ اینچی (MacBook Pro 15) خود را به این سخت افزار مجهز می‌کند. این لپ تاپ قیمت گرانی نیز دارد. منتقدان بر این باور هستند که یک رایانه بزرگ‌تر از ۱۳ اینچ یک لپ تاپ مسافرتی خوب محسوب نمی‌شود؛ زیرا حمل آن چندان ساده نخواهد بود.

سیستم عامل مک، پی سی یا کروم او اس؟

بیشتر رایانه‌ها با یکی از این ۳ پلتفرم عرضه شده‌اند؛ ویندوز، کروم او اس یا Mac OS X! نوت بوک‌های دارای سیستم عامل ویندوز، وسیع‌ترین دامنه انتخاب کامپیوترهای سفری را ارائه می‌کنند. جدیدترین لپ تاپ های ویندوزی می‌توانند ویژگی‌های منحصر بفردی مثل یک نمایشگر لمسی، اسکنر اثر انگشت، ماهیت قابل تبدیل و کارت گرافیک دوگانه را در اختیار شما بگذارند.

MacOS Sierra که به عنوان جدیدترین سیستم عامل مک هم شناخته می‌شود، هم اکنون به واسطه تمام کامپیوترهای اپل، در اختیار کاربران این برند مشهور گذاشته شده است. زمانی که به برنامه‌ها، پد لمسی و صفحه کلید اپل عادت کردید، متوجه می‌شوید که یک مک بهترین گزینه برای کاربرانی است که اطلاعات زیادی در رابطه با مهندسی کامپیوتر و کد نویسی ندارند.

لپ‌تاپ های مک قیمت‌های گرانی دارند؛ اما قابل اعتماد هستند و به همین دلیل برای اشخاصی که دور دنیای را سفر می‌کنند، به گردشگری علاقه داشته و وقت و هزینه اضافی برای تعمیر کردن یک لپ‌تاپ ندارند، گزینه خرید خوبی به شمار می‌آیند.

Chrome OS، پلتفرم گوگل است. این سیستم عامل در قالب یک نرم افزار ایمن و ساده بر روی رایانه‌های کوچک و قابل حمل نصب می‌شود. محدودیت این پلتفرم این است که کاربر تنها می‌تواند به کمک آن وبگردی کند، ایمیل‌های خود را چک نماید و در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود ارتباط داشته باشد؛ زیرا این سیستم عامل قادر نیست به صورت آفلاین کارهای مورد نظر شما را انجام دهد. علی‌رغم چنین محدودیتی کروم بوک‌ها بهترین لپ تاپ های سبک و ارزان قیمت برای کاربرانی هستند که به سفر کردن علاقه دارند.

مک بوک لپ تاپ سفری
آیا یک مک بوک بهترین لپ تاپ سفری برای یک کاربر است؟

کلام آخر

بیشتر افرادی که سفر می‌کنند باید در انتخاب یک لپ تاپ مسافرتی فاکتورهایی مانند تطبیق پذیری، وزن، عملکرد باتری و قیمت را مطابق با نیاز خود اولویت بندی کنند. کاربرانی که به دورکاری اشتغال دارند و افرادی که زیاد سفر می‌کنند و باید با لپ تاپ خود کار کنند، باید دستگاهی را انتخاب نمایند که قدرت پردازشی بسیار بالایی داشته باشد تا بتوانند از این طریق کارهای همزمان را به راحتی انجام داده و نرم افزارهای سنگین را نیز بدون هیچ مشکلی اجرا کنند.