با گذشت زمان از برگزاری نمایشگاه خودرو دیترویت، خودروسازان تمام تمرکز خود را معطوف به رویداد بزرگ بعدی یعنی نمایشگاه ژنو در ماه مارس نمودهاند. لندرور کار خود را با انجام تستها روی خودرو تجملی خود رنجرور SV کوپه انجام داده و حالا کیا نیز مشتاقانه مشخصات سوپرمینی جدید خود ریو GT-Line را معرفی کرده است.
به عنوان یکی دیگر از اعضای خانواده در حال رشد GT-Line ( پیکانتو- اسپورتیج- اپتیما- سورنتو)، ریو نسل جدید GT-Line در بخش هاچبکهای کلاسB بازار، جلوه اسپرتتری را به طراحی خودرو بخشیده است. حالا دیگر ۴ عدد چراغ LED مه شکن جلو که به Ice Cube معروف هستند به مشخصه اصلیGT-Lineهای کیا تبدیل شدهاند و همچنین ریو از رینگهای ۱۷ اینچی با آلیاژ مرغوب بهره میبرد. کیا همچنین زههای مشکی رنگی نیز به بخشهایی از خودرو مثل دور مه شکنهای جلو اضافه کرده است. از دیگر تغییرات میتوان به نوار کرومی زیر شیشههای کناری و اگزوزهای دوتایی اشاره نمود.
اطلاعات زیادی در مورد فضای داخلی خودرو گفته نشده است. اما با مشاهده ریو نسلهای قبل میتوان تا حدودی متوجه طراحی داخلی خودرو شد. وجود تلفیقی از چرم مصنوعی و پارچه مشکی با دوخت خاکستری رنگ، زههای متالیک، و داشبورد طرح کربن در نسخه GT-Line محتمل خواهد بود. اما علامت اختصاصی GT-Line یعنی فرمان خلبانی با روکش چرم، قطعا در ریو مشاهده خواهد شد.
در ریو GT-Line تمامی نسخههای مختلف تریم داخلی از هر ۳ نوع پیشرانه موجود میتوانند استفاده کنند. یعنی اینکه شما میتوانید از بین پیشرانههای ۱٫۲۵ لیتری تنفس طبیعی، ۱٫۴ لیتری دیزلی و پیشرانه ۳ سیلندر توربوشارژ جدید یکی را انتخاب نمایید. گزینه آخر یک لیتری است و قدرتی برابر با ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیتون بر متر را تولید میکند که از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. همچنین در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۸ یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه خودکار قابل نصب بر روی خودرو خواهد بود.
ریو GT-Line به نوعی پاسخ کیا به فورد فیستا ST و ولکس واگن پولو R-Line است که به مصرفکنندگان این فرصت را میدهد که یک خودرو سوپرمینی با ظاهری اسپرت را بدون پرداخت قیمت زیاد متداول برای هاچبکهای سطح بالا خریداری کنند.