تکنولوژیک نیوز

تأییدیه دو نوع گلکسی نوت ۹ سامسونگ در چین

با توجه به تصاویری که امروز منتشر شده، چندین نسخه گلکسی نوت ۹ سامسونگ در چین گواهینامه ساخت دریافت کرده اند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (CMIT) در تاریخ ۲۱ مارس (۱ فروردین ۹۷) به گلکسی نوت با کد SM-N9600 گواهینامه داد. تنها ۳ روز پس از آن تاریخ گوشی دیگری با کد SM-N9608 نیز تأییدیه دریافت کرد. متاسفانه اسنادی که برای این دو مدل منتشر شده است شامل عکس یا مشخصات این گوشی ها نمی باشد.

ماه گذشته اخباری منتشر شد که شایعه شده بود بر خلاف گلکسی نوت ۸ که سال گذشته در ماه سپتامبر عرضه شد، سامسونگ قصد دارد گلکسی نوت ۹ را در ماه جولای، یا آگوست (اوایل تابستان) معرفی کند. به این ترتیب سامسونگ از چالش همزمانی معرفی گوشی های خود با سه گانه آیفون در سال ۲۰۱۸ که احتمالا در ماه سپتامبر معرفی می شوند، رها خواهد شد.

ماه گذشته گوشی ای از سامسونگ با کد SM-N960U در بنچمارک Geekbench مشاهده شد که اگر واقعی باشد متعلق به نسخه آمریکا و چین گلکسی نوت ۹ است که از چیپ ست اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می برد. نسخه ای که در دیگر نقاط جهان عرضه می شود، دارای چیپ ست اگزینوس ۹۸۱۰ خواهد بود. نتیجه بنچمارک همچنین ۶ گیگابایت حافظه رم و اندروید ۸٫۱ پیش فرض بر روی گوشی را نیز نشان داده است. انتظار میرود که نوت ۹ دارای دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، مشابه با آنچه که در گلکسی S9+ دیدیم، باشد. با وجود آنکه این خبر تکذیب شده است، شانسی وجود دارد که این گوشی دارای حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش باشد. طبق پیش بینی های قبلی باتری این گوشی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و صفحه نمایش سوپر آمولد ۶٫۴ اینچی این گوشی دارای نسبت ابعاد ۱۸٫۵:۹ خواهد بود.