تکنولوژیک نیوز

تأیید اسنپ‌دراگون ۸۴۵ توسط کوالکام

به هر گوشی پرچمدار ۲۰۱۸ که نگاه بیاندازید چشم شما به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ خواهد افتاد. درخشش این تراشه باعث شده است تا کوالکام رسما از ساخت و توسعه نسل بعدی این تراشه با نام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ خبر بدهد.

به احتمال بسیار زیاد در این تراشه نیز همانند نسل‌های قبل تراشه‌‌های اسنپ‌دراگون شاهد بهینه‌شدن کارآیی، قدرت بیشتر و مصرف کمتر خواهیم بود. انتظار می‌رود فرآیند پردازش تصاویر دوربین نیز در این تراشه بهینه‌تر شود.

همان‌‌گونه که اسنپ‌دارگون ۸۳۵ در گوشی‌های تراز اول ۲۰۱۷ جا خوش کرده است پیش‌بینی می‌شود گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ۲۰۱۸ نیز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵  مجهز باشند. گلکسی اس ۹ و شیائومی می ۷ احتمالاً اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه خواهند بود.

در این بین گفته می‌شود با توجه به امکانات و قدرت اسنپ‌دراگون ۸۴۵، ممکن است این تراشه را در لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۰ نیز شاهد باشیم.

اگر به سخت‌افزار موبایل علاقه داشته باشید حتما به خوبی می‌دانید که کوالکام برای ساخت اسنپ‌دراگون ۸۳۵ از فناوری ۱۰ نانومتری استفاده کرده بود و پیش‌بینی می‌شود این فناوری را در اسنپ‌دراگون ۸۴۵ نیز حضور داشته باشد.

در پایان به این نکته اشاره کنیم که کوالکام کنفرانس خبری را در چند روز آینده برگزار می‌کند و به احتمال زیاد خبرهای بیشتری از امکانات و ویژگی‌های اسنپ‌دراگون ۸۴۵ منتشر خواهد شد.