تکنولوژیک نیوز

معرفی گوشی Nova 2s هوآوی

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی Huawei Nova 2s بالاخره به صورت رسمی رونمایی شد؛ این مدل با قیمت ۴۰۰ دلار، عرضه خواهد شد و مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرت‌مندی دارد. گوشی جدید هوآوی با تراشه Kirin 960 و دوربین اصلی و دوربین سلفی دوگانه ارائه شده است.

شرکت هوآوی در طی سه ماهه پایانی سال، محصولات زیادی را معرفی کرده است. سری میت ۱۰ از جمله میت ۱۰، میت ۱۰ پرو، میت ۱۰ پورش دیزاین و میت ۱۰ لایت، تقریباً یک ماه و نیم پیش توسط این سازنده رونمایی شده‌اند و پس از این مدل‎ها، برند آنر هوآوی گوشی Honor V10 و Honor 7X را برای عرضه جهانی معرفی کرده است. با این‌حال، به‎نظر می‌‏رسد روند معرفی گوشی‌های هوشمند برای سال جاری میلادی به پایان نرسیده است؛ این سازنده، یک گوشی جدید با نام Nova 2s معرفی کرده است که مشخصات سخت‎افزاری قدرت‏مندی دارد.

هوآوی سری Nova را با عرضه Nova 2 و Nova 2 Plus در اوایل امسال به‌روز کرده بود اما به‌نظر می‎رسد چینی‎ها تمایلی ندارند از رقابت عقب بمانند؛ به همین جهت، Nova 2s را با ترکیب نمایشگر کشیده و طراحی بدون لبه ارائه داده‌‏اند.

گوشی جدید هوآوی، حاشیه‌های باریکی دارد و با وجود چنین طراحی، دکمه‏ی فیزیکی Home در پایین صفحه‎نمایش قرار گرفته است. نمایشگر LCDگوشی جدید Nova 2s، اندازه ۶ اینچی دارد و رزولوشن Full HD + برای آن درنظر گرفته شده است؛ به عبارت بهتر، این مدل از یک نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل استفاده می‎کند. دکمه‌ی Home گوشی Nova 2s برای جابه‌جایی در محیط کاربری قابل استفاده خواهد بود؛ اگر تمایلی به استفاده از آن ندارید، می‌توانید دکمه‌های ناوبری نرم‎افزاری را فعال کنید. سنسور اثرانگشت نیز در زیر کلید Home قرار گرفته است و تنها باید این دکمه را لمس کنید. Huawei Nova 2s همچنین از قابلیت احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره برخوردار است.

زیر بدنه فلز و شیشه‎ای گوشی، هواوی از تراشه هشت هسته‎ای Kirin 960 استفاده کرده است که شاید قدرت پردازشی مانند Kirin 970 ارائه ندهد اما همچنان از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف بر می‌آید. گوشی جدید Huawei Nova 2s در دو نسخه با چهار و شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد و تمامی نسخه‎ها با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ارائه می‌شوند. اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید از کارت حافظه میکرو SDاستفاده کنید؛ این کارت حافظه درون اسلات هیبریدی سیم‎کارت جای می‎گیرد.

Huawei Nova 2s مانند نسل قبل از ترکیب دو سنسور استفاده می‏کند؛ این مدل به دوربین دوگانه ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که دریچه دیافراگم F1.8 دارند. به دلیل استفاده از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم، عملکرد گوشی Nova 2s برای عکاسی در شرایط نوری نامناسب ارتقا پیدا می‎کند. در پشت گوشی نیز ترکیب دو سنسور ۲۰ و ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که F2.0 دارند. باتری ۳۴۳۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع، گوشی Nova 2s را روشن نگه می‌دارد؛ چینی‏‌ها، این مدل را با اندروید اوریو ۸٫۰ و رابط‌کاربری EMUI ارائه خواهند داد. جک هدفون نیز در گوشی جدید Huawei Nova 2s وجود دارد و شرکت سازنده، آن‌را حذف نکرده است.

اگر به این مدل علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید Nova 2s را با پرداخت ۲۶۹۹ یوآن (۴۰۸ دلار) برای مدل مجهز به چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه انتخاب کنید؛ دو مدل دیگر از گوشی با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه خواهند شد که به ترتیب ۴۵۳ دلار و ۵۱۴ دلار قیمت دارد. نسخه ۵۰۰ دلاری، عرضه محدودی خواهد داشت و در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون آن وجود ندارد.