تکنولوژیک نیوز

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با حافظه موبایلی ۵۱۲ گیگابایتی

تولید انبوه حافظه موبایلی ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ آغاز شد. در ادامه با تمامی جزئیات این حافظه مخصوص نسل آینده گوشی ها و تبلت های پرچمدار آشنا شوید.

سامسونگ الکترونیکس، پیشرو در تکنولوژی‌های پیشرفته حافظه روز گذشته رسما تولید انبوه حافظه ۵۱۲ گیگابایتی جاسازی شده در راه حل Universal Flash Storage را برای استفاده در نسل آینده گوشی های هوشمند آغاز کرد. حافظه موبایلی ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ با استفاده از چیپ‌های ۶۴ لایه‌ای ۵۱۲ گیگابیتی V-NAND، ظرفیت حافظه بی‌نظیری را به ارمغان آورده و می‌تواند با تکیه بر عملکرد عالی خود در گوشی ها و تبلت های پرچمدار آینده مورد استفاده قرار گیرد.

“Jaesoo Han” مدیر فروش و بازاریابی بخش حافظه در سامسونگ الکترونیکس در این باره می‌گوید:

حافظه موبایلی ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ مبتنی بر eUFS بهترین راه حل حافظه‌ها، با توجه به محدودیت‌هایی در عملکرد سیستم که ممکن است با استفاده از میکرو اس دی پیش بیاید برای نسل آینده گوشی های بالارده خواهد بود. سامسونگ با فراهم آوردن تسهیلات اولیه و پایدار مربوط به این حافظه پیشرفته جاسازی شده، در تلاش است تا به موقع آن را در اختیار تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سراسر جهان قرار دهد تا از آن در نسل‌های بعدی گوشی های هوشمند خود استفاده کنند.

این حافظه موبایلی به لطف استفاده از ۸ چیپ ۵۱۲ گیگابیتی ۶۴ لایه V-NAND می‌تواند یکگوشی پرچمدار را قادر به ذخیره ۱۳۰ ویدیو کلیپ ۱۰ دقیقه‌ای ۴K Ultra HD کند. این درحالیست که یک حافظه ۶۴ گیگابایتی eUFS‌ می‌تواند ۱۳ ویدیو کلیپ با اندازه‌ای یکسان را ذخیره کند.

حافظه موبایلی 512 گیگابایتی سامسونگ

به منظور حداکثر رساندن عملکرد و بهره‌وری انرژی، حافظه موبایلی ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ از مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های اختصاصی جدید بهره می‌برد. چیپ جدید ۶۴ لایه‌ای این حافظه از طراحی مدار پیشرفته‌ و تکنولوژی جدید مدیریت قدرت بهره می‌برد که موجب کاهش ناچیز در افزایش مصرف انرژی شده، در حالی که حافظه ۵۱۲ گیگابایتی از سلول‌های دو برابری در مقایسه با مدل ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار است. علاوه بر این، تراشه کنترل حافظه موبایلی ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ فرآیند نقشه برداری را برای تبدیل آدرس بلوک‌های منطقی به بلوک‌های فیزیکی سرعت می‌بخشد.

عملکرد خیره کننده حافظه موبایلی ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ در خواندن و نوشتن

این حافظه موبایلی همچنین از عملکرد قدرتمندی در خواندن و نوشتن برخوردار است. سرعت خواندن حداکثری ۸۶۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت نوشتن حداکثری ۲۵۵ مگابیت بر ثانیه‌ای این حافظه ۵۱۲ گیگابایتی به شما اجازه خواهد داد تا یک فیلم ۵ گیگابایتی فول اچ دی را تنها در عرض ۶ ثانیه به یک حافظه SSD انتقال دهید که هشت برابر سریع‌تر از یک کارت میکرو اس دی معمولی است. در انتها باید به عملکرد خواندن اپلیکیشن‌ها اشاره کرد که شبیه به نسل پیش چیزی بین ۴۲٫۰۰۰ و ۴۰٫۰۰۰‌ آی آپس (یکی از سنجش‌های عملکرد متداول می‌باشد که برای ارزیابی وسایل ذخیره سازی کامپیوتر) خواهد بود.