تکنولوژیک نیوز

معرفی لپ‌تاپ‌های سری Nootebook 9 جدید سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی از سه مدل جدید از لپ‌تاپ‌های Nootebook 9 رونمایی کرده است که به پردازنده نسل هشتمی اینتل مجهز شده‌اند. هر کدام از این مدل‌ها را می‌توانید با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم خریداری کنید.

به‌تازگی، شرکت سامسونگ از مدل جدید لپ‌‏تاپ‌های خود از سری Nootebook 9 رونمایی کرده است. لپ‌تاپ‌های جدیدی که سامسونگ معرفی کرده است، شامل دو مدل با نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی و یک مدل با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی می‏‌شود؛ یک مدل از لپ‌تاپ‌‏های ۱۳٫۳ اینچی جدید این شرکت، از قلم پشتیبانی خواهد کرد.

تمامی لپ‌تاپ‌های جدید از سری Nootebook 9 به پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل Core i7 از سری U مجهز خواهند شد؛ به همین جهت، این مدل‌ها از پردازنده چهار هسته‎ای استفاده می‌کنند و از نظر عملکرد، ارتقای چشمگیری نسبت به پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل دارند. سامسونگ از یک آلیاژ برای ساخت لپ‌تاپ‌های جدید خود استفاده کرده است که Metal12 نامیده می‎شود؛ این آلیاژ نسبت به آلومینیوم سبک‌تر است.

همان‌طور که گفته شد، لپ‌تاپ‌های سری Notebook 9 در دو مدل با صفحه‌نمایش ۱۵ و ۱۳٫۳ اینچی عرضه خواهند شد؛ مدل ۱۵ اینچی به یک کارت گرافیک مجزا NVIDIA GeForce MX150 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز شده است. دو لپ‏‌تاپ دیگر با صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچی، از گرافیک مجتمع Intel HD Graphics بهره می‌گیرند؛ البته نسخه ۱۵ اینچی نیز به گرافیک مجتمع نیز مجهز خواهد بود. با تنها ۶٫۲ میلی‌‏متر حاشیه در اطراف نمایشگر ۱۰۸۰p لپ‎تاپ‎های جدید سامسونگ، این مدل‎ها تجربه بهتری را در هنگام استفاده ارائه خواهند داد؛ روشنایی صفحه‌نمایش در مدل ۱۵ اینچی، به حداکثر ۵۰۰ نیت می‌رسد و در مدل‏‌های دیگر، حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت است. لپ‌تاپ جدید سامسونگ با نمایشگر ۱۵ اینچی، تنها ۱۵٫۴ میلی‎متر ضخامت دارد؛ نسخه ۱۳٫۳ اینچی نیز با ضخامت ۱۴٫۹ میلی‎متری ارائه می‌‏شود.

همان‌طور که گفته شد، یکی از لپ‌تاپ‌های ۱۳٫۳ اینچی جدید سامسونگ، از قلم پشتیبانی خواهد کرد؛ شرکت سازنده، این مدل را نسخه ۲۰۱۸ نوت‌بوک ۹ پن نامیده است که از یک لولا با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه استفاده می‌‏کند و یک قلم S-Pen را برای طراحی و یادداشت‌برداری به همراه دارد. قلم S-Pen درون لپ‌تاپ جای می‌گیرد و نیازی به حمل جداگانه آن نخواهید داشت. هنگامی‌که قلم از لپ‌تاپ خارج شود، امکان استفاده از برنامه‌هایی نظیرSamsung Notes یا Autodesk Sketchbook فراهم خواهد شد.

تمامی لپ‌تاپ‏‌های جدید سامسونگ از حسگر اثرانگشت برای Windows Hello استفاده می‌کنند؛ مدل Notebook 9 Pen همچنین به دوربین مادون قرمز (IR Camera) مجهز شده است که می‌تواند هویت کاربران را با بررسی چهره آن‎ها احراز نماید.

تمامی لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ از سری Notebook 9 با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه از نوع DDR4 ارائه خواهند شد و فضای ذخیره‌‏سازی حداکثری ۱ ترابایت را ارائه می‏‌دهند؛ البته در مدل Notebook 9 Pen، حداکثر فضای ذخیره‎سازی به ۵۱۲ گیگابایت محدود شده است. لپ‌‏تاپ‌های جدید سامسونگ از دو بلندگوی ۱٫۵ واتی استفاده می‌کنند.

شرکت سازنده اعلام کرده است که لپ‌تاپ‌های جدید سری Notebook 9 را در ماه جاری میلادی در کره جنوبی در دسترس قرار می‎دهد. برای اینکه این مدل‌ها را در ایالات متحده خریداری نمایید، باید تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ منتظر بمانید؛ سامسونگ همچنین تصمیم دارد تا سه لپ‌تاپ جدید خود را در نمایشگاه CES 2018 در ماه ژانویه به نمایش عموم بگذارد. قیمت لپ‎تاپ‌های جدید سامسونگ هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است و باید تا ارائه‌‏ی جزئیات بیشتر توسط شرکت سازنده، منتظر ماند.