تکنولوژیک نیوز

قیمت هیوندای توسان توسط کرمان موتور

شرکت کرمان موتور در دور جدید افزایش قیمت محصولاتش، قیمت توسان را هم افزایش چشمگیری داد.

توسان یکی از محبوب‌ترین و همچنین اولین شاسی­‌بلندهای شرکت هیوندای است که توسط شرکت‌های آسان موتور و کرمان موتور وارد کشور شد. ساخت نسل اول این خودرو برمی‌گردد به سال ۲۰۰۵ میلادی که در آن زمان ظاهری معمولی و نه‌چندان جذاب داشت. هیوندای ۵ سال بعد تصمیم گرفت این خودرو را به‌روزرسانی کند که درنتیجه با فیس­لیفتی بی­‌نظیر و طراحی به‌مراتب بهتری روبرو شدیم. توسان ۲۰۱۰ را می‌توان انقلابی بزرگ در طراحی این شاسی­‌بلند هیوندای تلقی کرد که نتیجه آن به‌سرعت در خیابان‌های شهر دیده شد. سرانجام پس از ۵ سال، شرکت هیوندای تصمیم گرفت بار دیگر این خودرو موفق را به‌روزرسانی کند و نسل جدید آن را با عنوان توسان ۲۰۱۶ عرضه کند.

طراحی خارجی و کابین

 

طراحی خارجی توسان ۲۰۱۶ در مقایسه با نسل قبلی دیگر انقلابی نیست، اما طراحان هیوندای توانسته‌اند با عضلانی‌تر کردن بدنه و استفاده از چراغ‌های کشیده‌تر ظاهری به‌مراتب خشن‌تر و جذاب‌تر به این خودرو بدهند. ظاهر جدید خودرو ما را کاملا یاد نسل جدید سانتافه می‌اندازد؛ از اصلی‌ترین تشابهات این دو خودرو می‌توان به جلو پنجره آنها اشاره کرد.

گالری تصاویر (۱۱ تصویر )

 
 

از تجهیزات اضافی این نسل در مقایسه با گذشته می‌توان به این موارد اشاره کرد: حالت‌های رانندگی مختلف، سیستم کنترل هوشمند فرمان، جعبه‌­دنده پیشرفته با قابلیت تعویض دنده بهتر، سیستم نشان­‌دهنده نقاط کور، دوربین‌های جلو و عقب، قابلیت پارک خودکار، صندلی‌های کاملا برقی، سیستم صوتی تصویری قدرتمندتر، کروز کنترل با قابیلت کنترل فاصله و سردکن و گرم‌کن صندلی‌های سرنشینان جلو. علاوه­ بر این، در توسان ۲۰۱۶ با یک کلید می‌توان صندلی‌های ردیف پشتی را جمع کرد و فضای بار خودرو را دو برابر کرد.

گالری تصاویر (۱۱ تصویر )

 
 
امکانات ایمنی

 

هرچقدر از تجهیزات و سیستم‌های ایمنی توسان ۲۰۱۶ بگوییم، باز هم کم است! این تجهیزات فقط به ۶ کیسه هوا محدود نمی‌شود، بلکه امکانات متعددی در اختیارتان می‌گذارد. پشت‌سری‌های متحرک برای کاهش شدت ضربه در صورت بروز حادثه، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای خودکار در سراشیبی‌ها، سیستم هشدار نقاط کور از طریق نشانگرهای تعبیه‌شده داخل آینه‌های جانبی، سیستم ترمزگیری خودکار با قابلیت تشخیص عابر، سیستم هشداردهنده در صورت خروج از خطوط سفیدرنگ جاده بدون استفاده از راهنما و سنسورهای پارک متعدد همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا ایمنی شما و محیط اطراف شما را تامین کنند.

مشخصات فنی

 

شرکت هیوندای خودرو توسان را در چهار نسخه SE ،ECO ،Sport و Limited عرضه می‌کند که قیمتی بین ۲۳ تا ۳۰ هزار دلار دارند. در نسخه SE از پیشرانه‌ه­ای چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر استفاده شده است که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۵۷ اسب­ بخار دارد. در صورت غیرفعال بودن حالت چهار چرخ محرک سیکل ترکیبی، مصرف سوخت این پیشرانه ۸٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. طبیعی است که با فعال کردن حالت چهار چرخ محرک مصرف سوخت خودرو نیز افزایش پیدا کند. این نسخه به جعبه­‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است.

اما هر سه نسخه دیگر یعنی  ECO ،Sport و Limited با پیشرانه‌ه­ای مشابه عرضه می‌شوند: پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری که به توربوشارژر مجهز شده است. این پیشرانه علی­‌رغم توان خروجی بیشتر، مصرف سوخت کمتری معادل ۷٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این سه نسخه به صورت استاندارد با جعبه­‌دنده ۷ سرعته و دو کلاچه EcoShift عرضه می‌شوند. احتمالا از خودتان می‌پرسید تفاوت میان این سه نسخه در چیست. این سه مدل در عملکرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما به ترتیبی که نام بردیم، تجهیزات رفاهی و کمکی بهتری در آنها به کار رفته است.

گالری تصاویر (۴ تصویر )

 
 

با توجه به انتشار طرح فروش محصولات هیوندای در ایران توسط آسان موتور، باید منتظر نسخه ۴ سیلندر دو لیتری این خودرو در بازار کشورمان باشیم. قیمت نهایی را آسان موتور ۱۷۹ میلیون تومان اعلام کرده است. از اصلی‌ترین رقبای داخلی توسان ۲۰۱۶ می‌توان به تویوتا RAV4 و کیا اسپورتیج اشاره کرد؛ البته رنو کولیوس و ام­جی GS نیز از دیگر رقبای آن به شمار می‌روند.

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱۹۹۵ سی­‌سی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۸٫۶ لیتر در صد کیلومتر
  • قدرت: ۱۷۷ اسب­ بخار
  • گشتاور: ۱۹۶ نیوتن­‌متر حداکثر
  • سرعت: ۱۸۶ کیلومتربرساعت
  • شتاب صفرتاصد: ۱۱٫۱ ثانیه
قیمت

 

 به‌روزرسانی بهمن ۹۶: شرکت کرمان موتور قیمت جدید توسان را در ایران اعلام کرد که بر این اساس، شاسی بلند کره‌ای قیمتی معادل ۲۷۹ میلیون توماندارد.