تکنولوژیک نیوز

نون بیار کباب ببر دیجیتالی در بازی سرخش کن

نون بیار کباب ببر و یا هر اسم دیگری که شما ممکن است روی آن بگذارید، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های دوران کودکی و حتی بزرگسالی است. اگرچه این بازی با کمی درد و ناراحتی همراه است اما این موضوع هیچ‌گاه نمی‌تواند از هیجان و جذابیت آن بکاهد.

«سرخش کن» یک بازی ایرانی ساخته گروه تیرنام است که نسخه دیجیتالی از نون بیار کباب ببر محسوب می‌شود. در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر «سرخش کن» خواهیم داشت.

گیم‌پلی

یکی از خوبی‌های بازی‌های شبیه سازی شده از بازی‌های فیریکی و قدیمی، عدم نیاز به آموزش آن‌هاست. در واقع گیم‌پلی سرخش کن انقدر ساده و شناخته شده است که نیازی به آموزش ندارد. بازی‌باز در «سرخش کن» می‌تواند به سه شیوه مختلف بازی کند، اولین شیوه بازی به صورت تک نفره و در مقابل هوش مصنوعی است، دومین روش بازی به صورت دو نفره و بدون نیاز به اینترنت و آخرین نوع بازی با استفاده از اینترنت است.

پس از انتخاب نوع بازی دلخواه می‌توانید دستی که با آن قرار است به جنگ رقیب بروید را انتخاب کنید (مطمئنا در این بازی باید با دست خالی به جنگ بروید!). سپس وارد محیط بازی می‌شوید که بسیار ساده‌تر از آن است که تصور می‌کنید. در محیط بازی دو دست مقابل هم قرار گرفته را مشاهده می‌کنید، هم‌چنین سه کلید کنترلی در بازی موجود هستند که به ترتیب برای جاخالی دادن، ضربه زدن و ترساندن بازیکن مقابل استفاده می‌شود. البته در این بازی می‌توانید از ایموجی‌ها و یا متن‌های آماده نیز برای کری خواندن استفاده کنید.

در «سرخش کن»، شما به دو صورت مختلف ایفای نقش می کنید، یا باید به دست رقیب ضربه بزنید، یا از ضربه‌های رقیب جاخالی دهید. برای هر بازیکن سه جان در نظر گرفته شده است که با آن‌ها می‌توانید رقیب را بترسانید، در هر مرحله اگر بتوانید ۱۰ ضربه به دست حریف وارد کنید برنده بازی خواهید شد، البته اگر از منوی تنظیمات قسمت خشونت را تنظیم کنید، مقداری خون و خونریزی را هم مشاهده خواهید کرد که شاید برایتان جذاب باشد!

با توجه به نوع بازی بخش بازی دو نفره چندان جذاب به نظر نمی‌رسد زیرا کاربر مقابل می‌تواند تمام حرکات شما را تحت نظر داشته باشد، در ثانی اگر شخص مقابلی وجود داشته باشد، مطمئنا بازی کردن به صورت فیزیکی بسیار لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. در بخش بازی آنلاین نیز مکانیزم قابل قبولی را مشاهده نمی‌کنیم و در اکثر مواقع شما زمانی برنده خواهید شد که در ابتدای بازی در نقش زننده ضربه قرار بگیرید. زیرا تقریبا عملکردها مشخص نیست و تنها به صورت شانسی باید دست خود را بکشید.

در طول بازی می‌توانید با استفاده از صداهای در نظر گرفته شده، برای کاربر مقابل رجز بخوانید. خوشبختانه در این قسمت ایراد خاصی مشاهده نمی‌شود. در منوی اصلی نیز قابلیت چت کردن در نظر گرفته شده که کاربران می‌توانند با یکدیگر به گفتگو بپردازند، این بخش تنها همانند یک چت روم بوده و امکانات خاصی را در اختیار شما نمی‌گذارد.

گرافیک

«سرخش کن» یک بازی ساده و کم حجم است، از این رو نباید انتظار داشت با گرافیکی خارق‌العاده مواجه شویم. طراحی دو بعدی این بازی بسیار ساده است و جزییات نیز در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند. تنوع دست‌ها که کاراکترهای اصلی این بازی محسوب می‌شوند چندان زیاد نیست و کیفیت طراحی‌ها در سطح متوسطی است، با این حال در بخش گرافیک عملکرد «سرخش کن» را می‌توان قابل قبول ارزیابی کرد.

صداگذاری

به نظر می‌رسد تیم توسعه دهنده «سرخش کن»، اولویت قسمت صدا را پایین‌تر از دیگر بخش‌ها قرار داده‌اند. موسیقی منو و محیط بازی دلچسب نیست و معمولا نشیدن آن را به شنیده شدنش ترجیح می‌دهید. صدای در نظر گرفته شده برای ضربات نیز بیش از حد مصنوعی هستند. البته در بخش صداهای رجز خوانی عملکرد بهتری را شاهد هستیم. در بخش فروشگاه نیز چندین پکیج در نظر گرفته شده است که با خرید آن‌ها می‌توانید از صداهای بیش‌تری برای رجز خواندن استفاده کنید.

جمع‌بندی

«سرخش کن» یک بازی ساده و کم حجم است که با داشتن یک گیم پلی آشنا و ساده می‌تواند کاربر را ساعاتی به خود مشغول کند. مطمئنا عملکرد نه چندان خوب این بازی در بخش صداگذاری و گرافیک از جذابیت آن خواهد کاست، با این حال بد نیست حتی برای چند دقیقه «سرخش کن» را نصب و در دنیای کودکی خود سفر کنید!