تکنولوژیک نیوز

عرضه گوشی پرچم‌دار Vivo Xplay 7 با نمایشگر ۴K و ۱۰ گیگابایت رم

به‌نظر می‌رسد شرکت چینی Vivo، در حال توسعه‌ی گوشی جدیدی است که از ۱۰ گیگابایت رم استفاده خواهد کرد. این مدل با نمایشگر ۴K نیز همراه خواهد شد

گوشی جدید Vivo Xplay 7، به‌تازگی در اوایل ماه جاری میلادی مجدداً فاش شده است؛ در شبکه‌ی اجتماعی Weibo، تصاویر تبلیغاتی این گوشی منتشر شده است. با توجه به اطلاعات لو رفته، Vivo Xplay 7 اولین گوشی در جهان خواهد بود که از ۱۰ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه گوشی جدید شرکت Vivo، به قابلیت‌های رده‌بالای دیگر نظیر نمایشگر ۴K مجهز شده است.

بخشی از آنچه که در شایعه جدید اعلام می‌شود، با گمانه‌زنی‌های پیشین پیرامون پرچم‌دار جدید شرکت Vivo هم‌خوانی ندارد؛ در حالی‌که پیش‌تر اعلام شده بود این مدل فاقد هرگونه حاشیه‌ای در اطراف نمایشگر خود است، اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در گوشی Vivo Xplay 7 به ۹۲٫۹ درصد می‌رسد. با اینکه گوشی جدید ویوو کاملاً بدون حاشیه نیست اما به‌نظر می‌رسد یکی از بهترین‌های بازار در این زمینه خواهد بود.

شرکت چینی، احتمالاً گوشی جدیدش را با نام تجاری Vivo Xplay7 عرضه خواهد شد؛ به عبارت بهتر، بین عدد «هفت» و Xplay فاصله‌ای وجود ندارد. همچنین در تصاویر تبلیغاتی به‌دست آمده، اشاره می‌شود که پرچم‌دار جدید Vivo به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد شد. این شرکت، اخیراً مدل Vivo X20 Plus UD را معرفی کرده است که از سنسور اثرانگشت درون نمایشگر بهره می‌گیرد؛ کاربر تنها کافی است بخشی از نمایشگر را به منظور احراز هویت خود لمس نماید. Vivo برای ارائه‌ی چنین فناوری با سیناپتیکس وارد همکاری شده و از حسگر اثرانگشت جدید Clear ID این شرکت استفاده کرده است.

پرچم‌دار جدید چینی‌ها، به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهد شد؛ این پردازنده رده‌بالا در ماه دسامبر به صورت رسمی رونمایی شد و انتظار می‌رود گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی در سال جدید میلادی با اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه شوند. از جمله محصولات احتمالی مجهز به این پردازنده، می‌توان به Galaxy S9 سامسونگ اشاره کرد؛ ضمن اینکه سونی نیز درنظر دارد تا گوشی Xperia XZ Pro را با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام عرضه نماید.

گوشی جدید شرکت Vivo که یک پرچم‌دار است، در دو مدل عرضه خواهد شد؛ هر دو مدل از ۱۰ گیگابایت رم استفاده می‌کند اما آن‌ها از نظر میزان فضای ذخیره‌سازی با یک‌دیگر تفاوت دارند. شرکت چینی، مدل پایه گوشی جدیدش را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ارائه می‌دهد؛ این در حالی است که در نسخه رده‌بالا، فضای ذخیره‌سازی به ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد.

هنوز گوشی به بازار عرضه نشده است که ۵۱۲ گیگابایت حافظه داشته باشد و انتظار می‌رفت Galaxy S9 Plus سامسونگ، چنین ویژگی را ارائه دهد؛ البته باید گفت که نسخه ۵۱۲ گیگابایتی پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ، به صورت محدود در دسترس قرار خواهد گرفت. در رابطه با Vivo Xplay 7، باید گفت هنوز مشخص نیست این مدل از حافظه‌های فلش ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ استفاده می‌کند یا خیر؛ با این‌حال، چندان بعید نیست شرکت سامسونگ با تولید حافظه برای پرچم‌دار جدید Vivo موافقت کرده باشد.

در پنل پشتی گوشی Vivo Xplay 7 از دوربین دوگانه استفاده خواهد شد که زوم چهار برابری ارائه می‌دهد. قابلیت تشخیص چهره Face Unlock 2.0 نیز بخشی از مشخصات گوشی جدید شرکت ویوو است. انتظار می‌رود این مدل در بهار ۲۰۱۸ به صورت رسمی معرفی شود زیرا نسل قبل، در دسامبر ۲۰۱۶ عرضه شده بود.