تکنولوژیک نیوز

پخش تصاویری از خودرو جدید سایپا در هند

یک وبسایت هندی تصاویری از خودرویی با نشان ساپیا که در اطراف چنای هند دیده شده منتشر کرده است. جزییات این خودرو را در این مطلب بخوانید.

سدان ایمن و ارزان!

 

مدتها پیش سایپا اعلام کرده بود که قصد دارد خودرویی در کلاس سدان مطابق با استانداردهای اروپا و ارزان‌قیمت تولید کند. این کار قرار بود با همکاری قطعه‌سازان داخلی و خارجی صورت پذیرد و قیمتی حدود ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشد. اما اکنون افشای تصاویر خودرویی که نشان سایپا روی آن درج شده است نشان می‌دهد که سایپا برای پیاده‌سازی این طرح که پلتفورم آن اس.پی نام دارد با شرکت رنو-نیسان همکاری می‌کند.

مشخصات و سال ورود

 

ابعاد این خودرو به رنو سیمبل نزدیک است اما تفاوت در فرم چراغ ها، خطوط بدنه، جلوپنجره و سپرها نشان از تلاش سایپا برای طرح زبانی متفاوت و خاص برای محصولات خود است. گروه رنو-نیسان که در زمینه همکاری با سایپا سابقه گسترده‌ای دارد، گویا به کمک مرکز تجاری تکنولوژی خود در هندوستان که اختصارا به آن (RNTBCI (Renault-Nissan Technology and Business Center India می‌گویند، روی پروژه اس‌پی تمرکز کرده و تلاش دارد به توسعه زیرشاخه اقتصادی و ارزان‌قیمت سایپا کمک کند. با توجه به اینکه طرح کلی سایپا برای سدان کد اس‌پی دیده شده و تا حد بسیار زیادی مقبول نظر کارشناسان افتاده، به نظر می‌رسد تولید این خودرو تا انتهای سال ۹۷ و با استفاده از کمک گروه رنو-نیسان محقق گردد.

 امکانات!

 

روزنامه انگلیسی زبان و ایرانی فایننشال تریبون اطلاعاتی از پروژه اس‌پی ۱۰۰ منتشر نموده که این خودرو قادر است استانداردهای تصادف اتحادیه اروپا یا EURO NCAP را در سطحی عالی کسب کرده و علاوه بر موتورهای جدید، از سیستم رهیاب جهانی، گیربکس اتوماتیک و سامانه‌های ارتباط سرگرمی مدرن سود می‌برد.

سخن نویسنده

 

حال باید دید آیا سایپا توان انجام این ادعا را دارد یا خیر. این کمپانی که می‌توان گفت بی‌کیفیت‌ترین خودرو دنیا را تولید کرده و آن را بدون حداقل امکاناتی چون سیستم صوتی به دست مشتریانی که به دلیل قواعد و ضوابط اقتصادی اشتباه کشور مجبور به خرید آن هستند می‌رساند، حال ادعا می کند که می تواند خودرویی با امکانات خودروهای اروپایی آن هم با قیمت کم تولید کند. صادقانه بگویم این ادعا همچون صدای طبلی توخالی است.

با توجه به تجربه شما از محصولات این کمپانی، تا چه اندازه سایپا را در این پروژه موفق می دانید؟