تکنولوژیک نیوز

بررسی و مقایسه وضعیت باتری گلکسی اس۸ با گلکسی اس۹ سامسونگ

برای شما هم سوال است که چقدر طول می کشد تا باتری اس۹ و اس۹+ به طور کامل شارژ شوند و چقدر طول می کشد تا کامل خالی شوند؟ طبق اطلاعاتی که به طور مستقیم از سمت سامسونگ منتشر شده است، اعداد و ارقام در خصوص پرچمداران جدید، خیلی با نسل قبلی خود، یعنی گلکسی اس۸ و اس۸ پلاس تفاوت ندارد. این موضوع خیلی هم جای تعجب ندارد، چرا که باتری گوشی های نسل جدید، دقیقاً مشابه با نسل قبل است و گلکسی اس۹ و اس۹ پلاس به ترتیب باتری ای با ظرفیت ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت دارند.

 در ادامه این مطلب مقایسه خواهیم داشت بر عملکرد باتری گوشی های نسل جدید و قدیم، بر طبق اطلاعاتی که از سوی سامسونگ منتشر شده است. البته مسلماً آزمایشات واقعی و استفاده از گوشی درک بهتری از وضعیت باتری آن به ما خواهد داد، اما در شرایط فعلی تنها به اطلاعات سامسونگ استناد می کنیم.

مقایسه گلکسی S9 و گلکسی S8

مصارف باتری گلکسی اس۹ گلکسی اس۸
پخش MP3 با AOD روشن بیشتر ۴۸ ساعت بیشتر ۴۴ ساعت
پخش MP3 با AOD خاموش بیشتر ۸۰ ساعت بیشتر ۶۷ ساعت
پخش ویدئو بیشتر ۱۶ ساعت بیشتر ۱۶ ساعت
اینترنت وایفای بیشتر ۱۴ ساعت بیشتر ۱۴ ساعت
اینترنت ۳G بیشتر ۱۱ ساعت بیشتر ۱۱ ساعت
اینترنت LTE بیشتر ۱۲ ساعت بیشتر ۱۲ ساعت
مکالمه بیشتر ۲۲ ساعت بیشتر ۲۰ ساعت

همانطور که مشاهده می کنید، بزرگترین دستاورد گلکسی اس۹ در هنگام پخش موسیقی و زمانی است که قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) خاموش باشد. با وجود روشن بودن این قابلیت هم اس۹ از نسل قبل خود کمی بهتر عمل میکند. اما به طور کلی تفاوت خیره کننده ای بین این دو نسل مشاهده نمی شود.

 

مقایسه گلکسی S9+ و گلکسی S8+

مصارف باتری گلکسی اس۹ پلاس گلکسی اس۸ پلاس
پخش MP3 با AOD روشن بیشتر ۵۴ ساعت بیشتر ۵۰ ساعت
پخش MP3 با AOD خاموش بیشتر ۹۴ ساعت بیشتر ۷۸ ساعت
پخش ویدئو بیشتر ۱۸ ساعت بیشتر ۱۸ ساعت
اینترنت وایفای بیشتر ۱۵ ساعت بیشتر ۱۵ ساعت
اینترنت ۳G بیشتر ۱۳ ساعت بیشتر ۱۳ ساعت
اینترنت LTE بیشتر ۱۵ ساعت بیشتر ۱۵ ساعت
مکالمه بیشتر ۲۵ ساعت بیشتر ۲۴ ساعت

مقایسه گلکسی اس۹+ و اس۸+ پلاس هم نتیجه مشابهی با گلکسی اس های معمولی داشت. بیشترین تفاوت این دو گوشی هم در زمان پخش موسیقی است و می توان گفت که در زمینه وب گردی و پخش ویدئو کاربران لزوماً تجربه برتری در هنگام استفاده از اس۹+ در مقایسه با اس۸+ نخواهند داشت.

وب سایت سامسونگ هنوز مشخص نکرده است که این نتایج مربوط به چیپ ست اسنپدراگون ۸۴۵ است یا اگزینوس ۹۸۱۰٫ نسخه جهانی کهکشانی های جدید با چیپ ست ساخت سامسونگ ارائه می شود و نسخه ای که در آمریکا موجود خواهد با با چیپ ست اسنپدراگون کوالکام. باید دید که کدامیک از این دو چیپ ست مصرفه باتری بهینه تری دارند، هر چند که طبق بنچمارک های لو رفته، نتایج آنها چندان تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت.