تکنولوژیک نیوز

انتشار مشخصات گوشی دیزایر ۱۲ پلاس اچ‌تی‌سی

ماه گذشته بود که اطلاعاتی درخصوص گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر ۱۲ (که با اسم رمز Breeze شناخته شده و یک گوشی رده‌پایین محسوب می‌شود) منتشر شد. به‌تازگی نیز وب‌سایت AndroidHeadlines در یک گزارش اختصاصی، مشخصات کامل گجتی به نام اچ‌تی‌سی دیزایر ۱۲ پلاس را منتشر کرده است.

مطابق اطلاعات این وب‌سایت، منبع این خبر ادعا کرده که این هندست در مجموعه اچ‌تی‌سی با اسم رمز Breeze پلاس شناخته می‌شود.

انتظار داریم که گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر ۱۲ پلاس نیز مانند برادر هم‌نام و کوچک‌ترش از طراحی مدرن و تمام صفحه بهره‌مند باشد. آن‌طور که اعلام شده این اسمارت‌فون ۱۵۸.۲۴ میلی‌متر طول، ۷۶.۵۴ میلی‌متر عرض و ۸.۳۹ میلی‌متر پهنا داشته که در مجموع وزن ۱۵۵ گرمی آن را تشکیل داده است.

اندازه نمایشگر این گجت ۶ اینچ و از نوع TFT LCD خواهد بود. با توجه به رزولوشن ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسلی (اچ‌دی پلاس) این نمایشگر، فهمیدن وجود پنلی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و تراکم پیکسلی ۲۶۸ چندان کار سختی نیست.

دوربین اصلی این گجت نمونه‌ای ۱۳ مگاپیکسلی است که با برخورداری از سنسور Back-Illuminate یا همان BIS قادر است در شرایط نوری ضعیف تصاویر بهتری ثبت کند. اچ‌تی‌سی برای دوربین سلفی نیز یک لنز با رزولوشن ۸ مگاپیکسل در نظر گرفته و آن را به لرزه‌گیر الکترونیکی تصویر (EIS) مجهز کرده است.

تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۵۰ (اولین عضو از سری ۴۰۰ کوالکام که با فناوری ۱۴ نانومتری تولید می‌شود) با حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز نیروی این میان‌رده رو به پایین اچ‌تی‌سی را فراهم خواهد کرد.

حافظه داخلی این هندست ۳۲ گیگابایت خواهد بود اما مقدار قابل دسترس برای کاربران حدود ۲۳.۵ گیگابایت است. البته با توجه به وجود درگاه کارت حافظه می‌توان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را افزایش داد. در نهایت باید ۳ گیگابایت رم را نیز به این مجموعه اضافه کنید.

یک باتری ۲۹۶۵ میلی‌آمپر ساعتی در دل این میان‌رده جای گرفته که حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه برای شارژ شدن کاملش زمان می‌طلبد.

بد نیست بدانید که اچ‌تی‌سی دیزایر ۱۲ پلاس از شارژ ۵ ولت/۱.۵ آمپری پشتیبانی می‌کند. البته تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ با نسل سوم فناوری شارژ سریع سازگار است اما هیچ تاییدی برای وجود این فناوری در گجت مذکور وجود نداشته است. این باتری قادر است تا انرژی لازم برای ۲۶ ساعت مکالمه، ۷۴ ساعت پخش مداوم موسیقی و یا ۵۲۲ ساعت حالت آماده به‌کار (استندبای) را فراهم کند.

این را هم اضافه کنم که این دیوایس در زمینه شبکه GSM از باندهای ۸۵۰، ۹۰۰، ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ مگاهرتزی پشتیبانی کرده و با باندهای ۱، ۳، ۵، ۷، ۸، ۲۰ و ۴۰ شبکه LTE نیز سازگار است.

انتظار داریم که هر دو اسمارت‌فون اچ‌تی‌سی دیزایر ۱۲ و اچ‌تی‌سی دیزایر ۱۲ پلاس از طراحی مشابه بهره‌مند باشند. با این حال نسخه معمولی (دیزایر ۱۲) به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی مجهز شده و از تراشه، دوربین و باتری ضعیف‌تری برخوردار خواهد بود. انتظارها بر این است که اچ‌تی‌سی این دو برادر را در بهار پیش رو معرفی کند.