تکنولوژیک نیوز

فرصت پاک کردن پیام‌های ارسالی در واتساپ افزایش یافت

واتساپ یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان در جهان است و  همواره سعی می کند با ارائه آپدیت های محدود و کاربردی طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. حالا این برنامه در آپدیت جدید خود نحوه کارکرد قابلیت پاک کردن مسیج ها را تا حدودی تغییر داده است. واتساپ اولین این ویژگی را در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و با این قابلیت کاربران می توانستند تا ۷ دقیقه پس از ارسال مسیج، آن را نه فقط از گوشی خود، بلکه از گوشی دیگر کاربران این حذف کند. در آخرین نسخه از این برنامه پیام رسان، به نظر میرسد که محدود زمانی این ویژگی بیشتر شده است.

در آپدیت جدید ۱ ساعت و ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه پس از ارسال پیام، برای حذف آن زمان دارید. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چرا زمان حذف پیام ها اینقدر دقیق است و تنها برداشتی که می توان از این عدد داشت، از نگاه ریاضی ۲^۱۲ ثانیه است. واحد پشتیبانی واتساپ هم هیچگونه توضیحی در رابطه با محدودیت زمانی جدید منتشر نکرده است. اما یک ساعت بدین معنی است که شما زمان بیشتری برای حذف اشتباهات خود پیش از آنکه کسی متوجه شود، دارید و حتی می توانید کل مکالمات خود با دوستانتان را از گوشی آنها حذف کنید.

پیام رسان واتساپ  برخلاف رقیبان خود، قابلیت چت مخفی (Secret Chat) که به کاربران امکان مکالمه ای را میدهد که پس از مدتی مشخص خود به خود محتوای آن پاک می‌شود را هنوز به پیام رسان خود اضافه نکرده است. اما اکنون با این آپدیت جدید کاربران می‌توانند تا حدودی از ویژگی‌های مشابه چت مخفی در پیام رسان واتساپ هم بهره‌مند شوند.