تکنولوژیک نیوز

تغییر در نحوه نمایش پست‌های اینستاگرام

مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر، اینستاگرام هم در زمان شروع به کار نحوه نمایش عکس ها در صفحه اصلی براساس زمان بندی تنظیم کرده بود. به این صورت که عکس ها طبق زمان انتشارشان نمایش داده میشدند و عکس های جدیدتر در بالای فید قرار میگرفت. اما پس از مدتی اینستاگرام الگوریتم نمایش عکس ها را تغییر داد و آن را بر اساس لایک های کاربران و عمکلرد آن تنظیم کرد. یعنی عکس ها و ویدئوهای کاربرانی که از دید شما محبوب ترند در ابتدای صفحه اصلی مشاهده می شوند.

الگوریتم فعلی اینستاگرام که براساس سلیقه کاربر تنظیم شده است، حتی پست های چند روز پیش کاربران را که شما هنوز شانس مشاهده آن را نداشته اید، برای شما به نمایش میگذارد. با وجود این، به نظر میرسد که این شبکه اجتماعی محبوب قصد بازگشت به شیوه قبلی خود را دارد. این موضوع توسط یکی از کاربران اینستاگرام با نام کاربری @jackharding کشف شده است.

البته طبق شواهد این ویژگی بخشی از نسخه بتا اینستاگرام است و تنها برای تعداد محدودی از کاربران در وضعیت فعلی در دسترس است. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا سیستم فعلی اینستاگرام مغلوب روش سابق و نمایش تصاویر براساس زمانبدی آنها می شود و یا این شبکه اجتماعی به کاربران اختیار آن را میدهد که خودشان تصمیم گیری کنند پست های صفحه هوم را به چه صورت مشاهده کنند. اما ممکن است تمام این مشاهدات جدید، تنها یک آزمایش محدود برای اینستاگرام باشد و هیچ تغییری را در نسخه اصلی برنامه شاهد نباشیم. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که اینستاگرام در آینده نزدیک چه سورپرایزی برای کاربران خود خواهد داشت.