تکنولوژیک نیوز

خواندن پیام‌ها توسط سیری باگ جدید آیفون است

باگ های نرم افزاری یکی عادی ترین مشکلاتی هستند که بعد از به روز رسانی سیستم عامل های پیدا می شوند، این باگ ها معمولاً با آپدیت های جانبی که پس از آپدیت اصلی منتشر می شود؛ بر طرف می شود. سیستم عامل آیفون ها و آپیدهای اپل، یعنی iOS نیز از شر باگ ها در امان نیست و تقریباً از زمانیکه نسخه ۱۱ این سیستم عامل منتشر شده؛ از گوشه و کنار باگ های جدیدی از آن کشف می شود. خبری که امروز در خصوص مشکل گوشی های آیفون منتشر شده است به سیری، دستیار صوتی اپل مربوط می باشد.

طبق گزارش Apple-centric دستیار هوشمند اپل، Siri می تواند پیام های شما را حتی اگر گزینه مخفی کردن آنها در حالت قفل صفحه فعال  باشد، با صدای بلند بخواند. خوشبختانه این باگ تنها برای برنامه های شخص ثالث مانند فیسبوک مسنجر، واتساپ، تلگرام و جیمیل و… است. برنامه های پیش فرض آیفون از مشکل پیش آمده در امان می باشند و برای دسترسی سیری به پیام های برنامه پیش فرض حتماً باید قفل صفحه باز شود. اپل در رابطه با مشکل پیش آمده آگاهی دارد و در بیانیه ای اعلام کرده است که در حال رفع این مشکل می باشند. در این بیانیه اعلام شده است که در آپدیت بعدی iOS که تاریخ آن مشخص نشده است، این مشکل رفع خواهد شد.

اما اگر شما از کاربران گوشی های آیفون هستید و نمی خواهید که سیری پیام های برنامه های شخص ثالث را برای شما بخواند، می توانید تنظیمات (lock screen notifications) را برای برنامه های چت و ایمیل خاموش کنید.