تکنولوژیک نیوز

معرفی گوشی ویوو V9 با دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی

روز سه شنبه پیش ویوو از گوشی X21 رونمایی کرد و حالا تنها با گذشت تنها ۳ روز این شرکت چینی گوشی جدید دیگری را با نام وی۹ معرفی کرده است. V9 دارای یک دوربین ۲۴ مگاپیگسلی در جلوی گوشی و دوربینی دو گانه با سنسورهای ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی در عقب است. هر دو دوربین از قابلیت هایی مبتنی بر هوش مصنوعی در عکاسی در حالت پرتره بهره میبرند.

در قسمت جلو، V9 دارای یک صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد ۱۹:۹ است. تقریباً هیچ حاشیه ای در لبه ها مشاهده نمی شود، اما مانند گوشی تازه معرفی شده ویوو، X21 این گوشی هم دارای یک بریدگی در بالای نمایشگر خود است. در این بریدگی دوربین سلفی وی۹ جای گرفته است. این دوربین دارای ویژگی تشخیص چهره با استفاده از هوش مصنوعی است که به کاربر اجازه میدهد به جای استفاده از حسگر اثر انگشتی که در پشت گوشی تعبیه شده، از قابلیت Face Access برای باز کردن قفل صفحه استفاده کند.

قابلیت Face Access که با استفاده از هوش مصنوعی در گوشی ویوو تعبیه شده است، نسخه به روز شده و پیشرفته تر تشخیص چهره اندروید است و تشخیص میدهد که آیا کاربر به گوشی نگاه میکند یا خیر. از این جهت فیس اکسس شبیه به ویژگی Face ID در آیفون ۱۰ اپل می باشد. علاوه بر این قابلیت، دوربین های ویوو وی۹ از تعدادی از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند عکاسی در حالت پرتره بهره می برند. قابلیت دیگری با نام AI Face Beauty می تواند سن، جنسیت، رنگ پوست، بافت و حتی نور اطراف را پیش بینی و تنظیمات لازم برای بهبود تصویر پرتره را اعمال کند. الگوریتم هوش مصنوعی با استفاده از پایگاه داده نزدیک به ۱ میلیون چهره صورت تشکیل شده است. در نرم افزار این دوربین مانند سیستم iOS، افکت نور طبیعی، نور استودیو، استریو و پس زمینه مونوکروم تعریف شده است.

قلب تپنده گوشی V9 چیپ ست اسنپدراگون ۶۲۶ کوالکام است که با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. سیستم عامل اندروید ۸٫۱ اوریوی این گوشی با رابط کاربری سنگین ویوو شخصی سازی شده است. در خصوص زمان به بازار آمدن این گوشی و قیمت احتمالی آن هنوز اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.