تکنولوژیک نیوز

ترفند ارسال همزمان چند عکس در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه شبکه‌های اجتماعی در ایران است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از برنامه اینستاگرام استفاده می‌کنید و فردی تقریبا تازه‌کار محسوب می‌شوید، با ما همراه باشید تا نحوه ارسال همزمان و دسته‌ای عکس‌ها در این اپلیکیشن را به شما آموزش دهیم.

رفع محدودیت‌های اینستاگرام

اوایل سال گذشته بود که قابلیت ارسال همزمان چند عکس به اینستاگرام معرفی شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند یک آلبوم از عکس یا ویدیوی خود تهیه کنند و در این اپلیکیشن به اشتراک بگذارند. روش زیر را به صورت گام‌به‌گام برای آموزش نحوه ارسال دسته‌ای فایل‌ها در اینستاگرام دنبال کنید:

۱- در صفحه اصلی اینستاگرام دکمه + را لمس کنید.

۲- پس از آن گزینه Select Multiple یا چندگزینه‌ای را انتخاب نمایید.

۳- در این بخش، تصاویر گالری شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید تا ۱۰ تصویر و یا ویدئو را انتخاب و به پست خود اضافه کنید. این محتوا بر اساس نحوه انتخاب شما در پست ارسالی چیده خواهد شد.

۴- پس از آن روی عبارت Next لمس کنید.

۵- اگر از نوع چیدمان موارد انتخاب شده راضی نیستید، با نگه‌ داشتن انگشت خود روی تصاویر و کشیدن آن‌ها می‌توانید مکان تصویر و یا ویدئوهای خود را در چیدمان اصلی تغییر داده و در محلی جدید بگذارید. اگر می‌خواهید تصویری را حذف کنید، آیکون آن را به سمت بالا بکشید و در قسمت مشخص شده با آیکون سطل زباله قرار دهید تا تصویر حذف شود.

۶- ممکن است که بخواهید فیلترهایی را بر روی تصاویر خود اعمال کنید. هر فیلتری که انتخاب کنید بر روی تمامی تصاویر اعمال خواهد شد. برای فیلترگذاری جداگانه می‌بایست هر تصویر را به طور مجزا انتخاب کرده و عمل فیلترگذاری را بر روی آن انجام دهید.

۷- پس از این مرحله باید گزینه Next را انتخاب کنید.

ارسال همزمان چند عکس در اینستاگرام

۸- ادامه روند این فرایند همانند ارسال عکس یا ویدئوهای تکی و عادی خواهد بود. حال می‌توانید به پست خود توضیحاتی را اضافه کنید و پس از آن به اشتراک بگذارید.

در نهایت یک اسلاید شو ایجاد می‌شود که دوستان و فالوورها می‌توانند با سوایپ کردن صفحه، تصاویر داخل آلبوم را ببینند. تصویر اصلی این مجموعه نیز اولین عکسی خواهد بود که در آلبوم اضافه شد. اگر فالوورها تصویر اول را باز کنند می‌توانند با سوایپ کردن صفحه (عمل کشیدن به چپ و راست) بقیه تصاویر آلبوم را نیز مشاهده کنند.

برای نمایش جزییات یک رویداد می‌توانید از بخش ارسال همزمان چند عکس و ساخت آلبوم تصاویر استفاده کنید. از طرفی، اگر کار هنری یا پروژه خاصی دارید و علاقه‌مندید تا آن را به دیگران نشان دهید این روش بسیار موثر خواهد بود. مثلا می‌توانید از مراحل تولید یک محصول شروع کنید و آخرین عکس، نشان‌ دهنده تولید نهایی شما باشد. هم‌چنین عکاسان حرفه‌ای برای ساخت تصاویر پشت صحنه کار خود نیز می‌توانند از این قابلیت مفید استفاده کنند.