تکنولوژیک نیوز

آپدیت نکردن گوشی های سامسونگ دلیل شکایت شد

بحث بروزرسانی تلفن های هوشمند یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات بین کاربران و تولید کنندگان این دستگاهاست. آپدیت نشدن گوشی ها به خصوص مدل های اندرویدی حتی در پرچم داران برخی شرکت ها نیز مشاهده می شود و همین نکته باعث ناراحتی و دلسردی بسیاری از کاربران شده است. شاید سامسونگ تنها شرکتی نباشد که بروزرسانی های نرم افزاری را برای مدل های مختلف تلفن های هوشمند خود ارائه نمی کند، اما سازمانی در کشور هلند تصمیم گرفته سامسونگ را به درس عبرتی برای سایر شرکت های سازنده گوشی موبایل تبدیل کند.

به گزارش PhoneArena سازمان Consumentenbond در کشور هلند اخیرا دادخواستی را به یکی از دادگاه های این کشور ارائه کرده تا کمپانی سامسونگ را به دلیل پشتیبانی نکردن از تلفن های هوشمند خود جریمه کند. ظاهرا شرکت مورد نظر اعتقاد دارد هر دستگاه می بایست حداقل به مدت دو سال پس از خریداری شدن بروزرسانی های نرم افزاری را دریافت نماید؛ اتفاقی که حتی برای گوشی های پرچم دار سامسونگ نیز به ندرت رخ می دهند و عموما با تاخیری بسیار زیاد همراهند. اما از سوی دیگر سامسونگ اعتقاد دارد پشتیبانی از یک گوشی از زمان معرفی آن به مدت دو سال ادامه خواهد یافت و نه از زمان خریداری شدن آن توسط مشتریان. با این وجود کمپانی مورد نظر که عمده فعالیت آن در زمینه حمایت از حقوق مصرف کننده است قصد دارد با شاهد مثال آوردن از اپل و گوشی های این شرکت که حداقل پنچ سال به صورت پیوسته آپدیت های نرم افزاری را دریافت می کنند سامسونگ را تحت فشار قرار دهد.