تکنولوژیک نیوز

رونمایی ایسر از اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم

کروم یا Chrome OS یکی از پلتفرم‌های جدید نرم افزاری است که توسط گوگل توسعه داده شده و سیستم عاملی متن باز و بر پایه‌ی وب محسوب میشود. در حالی که هنوز سهم کروم در بازار به حد قابل توجهی نرسیده است، انتظار میرود این موضوع روندی صعودی داشته باشد و سازندگان بیشتری به استفاده از این سیستم عامل تمایل نشان دهند. ایسر که کروم بوک‌های متعددی را تاکنون وارد بازار کرده، حالا با همکاری گوگل اولین تبلت مجهز به کروم را معرفی کرده که برای دانش آموزان و دانش جویان طراحی شده است.

در حالی که معمولا دستگاه‌های ساخته شده برای دانش آموزان دارای کیبورد فیزیکی هستند، تبلت جدید ایسر که Chromebook Tab 10 نام دارد فاقد این ویژگی است و در معرفی این تبلت نیز هیچ اشاره ای به کیبورد فیزیکی نشده است. از این موضوع که بگذریم، Chromebook Tab 10 ایسر به یک نمایشگر ۹٫۷ اینچی با پنل IPS و رزولوشن چشمگیر ۱۵۳۶ * ۲۰۴۸ مجهز شده است. خبر خوب این است که کاربران میتوانند از طریق بلوتوث صفحه کلید فیزیکی را به این تبلت متصل و استفاده کنند. علاوه بر این Chromebook Tab 10 از قلم استایلوس Wacom EMR برخوردار است که به واسطه‌ی آن دانش آموزان میتوانند بر روی تبلت طراحی انجام دهند یا برای استفاده‌ی کمتر از کاغذ، توسط قلم بر روی تبلت یادداشت برداری کنند.

Acer Chromebook Tab 10

در بخش مشخصات سخت افزاری، تبلت Chromebook Tab 10 ایسر به یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای OP1 مجهز شده که تشکیل شده است از دو هسته‌ی Cortex A72 و چهار هسته ی Cortex A53 به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم. علاوه بر این ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع eMMC نیز درون این تبلت قرار گرفته است. از نظر گزینه‌های اتصالاتی، تبلت جدید ایسر از شبکه‌ی وای فای ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث ۴٫۱ و پورت USB-C نسل اول برای تبادل اطلاعات یا شارژ دستگاه برخوردار شده است.

در حالی که Chromebook Tab 10 قادر به اجرای برنامه‌های معمول سیستم عامل کروم است، توانایی پشتیبانی کامل از برنامه‌های موجود در پلی استور گوگل را نیز دارد و این بدین معناست کاربران میتوانند از میلیون‌ها برنامه ی اندرویدی بر روی این تبلت استفاده کنند. ایسر مدعی است Chromebook Tab 10 با یک بار شارژ تا ۹ ساعت کاربران را همراهی خواهد کرد. که نمیتوان این مقدار را فوق العاده خطاب کنیم چرا که معمولا از کروم بوک ها انتظار شارژدهی بسیار زیادی میرود. البته نباید فراموش کرد که وزن این تبلت فقط ۵۴۸ گرم و ضخامت آن تنها ۰٫۹۹ سانتی متر است. عرضه‌ی این تبلت از ماه آوریل با برچسب قیمتی ۳۲۹ دلار آغاز خواهد شد.