در اوایل سال جاری گزارشی از سوی موسسه IDC منتشر شد که اعلام میکرد بازار فروش اسمارتفونهای چینی با افت ۵ درصدی مواجه شده است. شرکت BBK وابسته به برندهای اوپو و ویوو شاهد نرخ کاهش ۲ رقمی در میزان فروش محصولات خود بود. بر اساس اطلاعات جدید واصله از منابع تایوانی، کمپانیهای تولیدکننده چینی مشغول برنامهریزی جهت اجرای برنامه توسعه بسیار گستردهای برای سال ۲۰۱۸ هستند.
شرکتهای اوپو، شیائومی، ویوو و هواوی به منظور غلبه بر رکود بازار محلی قصد دارند تا فعالیتهای جهانی خود را توسعه دهند. شیائومی به تنهایی مصمم است تا جهشی عظیم را در عرضه محصولاتش ایجاد کند و فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی تا ماه دسامبر را در هدفگذاری خود لحاظ نموده است.
گزارشات رسمی حاکی از این هستند که کمپانی تولیدکننده اسمارتفونهای سری می و ردمی، طی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ ماهانه بیش از ۱۰ میلیون واحد گوشی را به فروش رسانده است. محاسبات ساده ریاضی نشان میدهند که در صورت ادامه یافتن این رویه، احتمالا شمار دستگاههای فروخته شده طی ماههای ژانویه تا دسامبر به ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون واحد خواهد رسید. برای مقایسه، سال گذشته شیائومی موفق به فروش ۹۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد.
کمپانی هواوی در حدود ۱۵۰ میلیون واحد اسمارتفون را به فروش رسانده که ۹۰ میلیون واحد از آنها در چین عرضه شد. برنامهریزیها برای سال ۲۰۱۸ بر فروش ۲۰۰ میلیون واحدی متمرکز شدهاند. اوپو و ویوو بر بازار گوشیهای مقرون به صرفه تمرکز خواهند کرد و سعی میکنند تا هندستهایی با کلیه ویژگیهای معمول نظیر دوربین دوگانه، نمایشگر کشیده و هوش مصنوعی را در بازارهای در حال توسعه معرفی نمایند.