تکنولوژیک نیوز

احتمال تعطیل کردن سرویس Allo توسط گوگل

اگر شما از کاربران سرویس پیام رسان گوگل، یعنی Allo هستید، احتمالا حالا زمان مناسبی است که فکر یک جانشین برای آن باشید. این برنامه قرار نیست که به یک باره از صحنه روزگار محو شود، اما پروژه توسعه الو توسط گوگل متوقف شده است. مدیر جدید گروه ارتباطات گوگل، Anil Sabharwal تصمیم توقف سرمایه گذاری بر Allo را گرفته است و این تیم بر روی پیام رسان اندروید متمرکز خواهند شد.

مسنجر جدید گوگل که “Chat” نام دارد از پروتکل “سرویس های ارتباطی غنی یا RCS پشتیبانی می کند و منطقی است که در حال حاضر تمام توجه بخش ارتباطی گوگل بر روی آن متمرکز باشد. گوگل می خواهد تا آنجاییکه می تواند نیروهای خود را بر روی توسعه بدون نقص این برنامه مشغول نگه دارد تا این بار اطمینان حاصل کند که اندروید یک پیام رسان موفق عرضه خواهد کرد.

به طور کلی افراد زیادی این برنامه دانلود و استفاده نمی کنند، بنابراین چندان معقول به نظر نمیرسد که به امید رقابت با برنامه هایی مانند واتساپ یا فیسبوک مسنجر بر روی این برنامه سرمایه گذاری شود. اگر شما از کاربران الو هستید، این برنامه همچنان به کار خود ادامه میدهد و گوگل به پشتیبانی از آن در حد ظرفیتش ادامه خواهد داد. البته هنوز تصمیم نهایی برای آینده این برنامه گرفته نشده است، اما Sabharwal اعلام کرده است که می خواهد تصمیم درست با کمک کاربران بگیرد و نمی خواهد در این رابطه شتاب زده رفتار کند. او گفت که تنها نیاز فوری الان اینست که تیم الو برای پشتیبانی به مسنجر اندروید بیایند.

اینطور تصور می شود که پشتیبانی از سرویس Allo دیر یا زود پایان خواهد یافت، اما ممکن است برای شما هم سوال پیش آید که چه سرنوشتی در انتظار برنامه ویدئو چت Duo خواهد بود. در جواب آن باید بگوییم که گوگل از رشد این برنامه در میان کاربران اندروید و آیفون خوشحال است و به نظر نمیاید قصد تغییر در سرنوشت آن را داشته باشد.