در حالی که بیش از دوازده سال از تاسیس شبکه اجتماعی توییتر می گذرد، تنها در میانه های سال گذشته میلادی بود که برای اولین بار اعلام شد تراز مالی این پلتفرم برای اولین بار مثبت شده و به سوددهی رسیده است. این خبر با وجود برانگیختن تعجب بسیاری از تحلیلگران داخلی، نقطه ای روشن در کارنامه توییتر به حساب می آمد. به خصوص آنکه اصلی ترین رقیب آنها یعنی فیسبوک یک به یک در حال خریداری کردن پلتفرم های کوچکتر و اضافه کردن آنها به زیرمجموعه خود است. با این وجود امروز گزارش مالی Q1 مربوط به سه ماهه ابتدایی سال جدید میلادی توییتر نیز منتشر شد که نشان دهنده ادامه روند رو به رشد این مجموعه است.
توییتر در این گزارش اعلام کرده است که در طی سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸، مجموع درآمدهای خود را به ۶۵۵ میلیون دلار رسانده است. با این حال سود مجموعه تنها در حدود ۶۱ میلیون دلار برآورد شده (برای مثال می توانید این عدد را با سود چند صد برابری آلفابت در گزارش مالی این شرکت که روز گذشته منتشر شد مقایسه کنید). همچنین تعداد کاربران فعال توییتر نیز از ۳۳۰ میلیون نفر در سه ماهه پایانی ۲۰۱۷ به ۳۳۶ میلیون نفر در سه ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است. این عدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۵ میلیون نفری را نشان می دهد. به علاوه به گفته توییتر، تعداد کاربرانی که به صورت روزانه در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند نیز نسبت به سال گذشته به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته است. بخش اصلی این افزایش درآمدی مدیون سیستم جدید نمایش تبلیغات در توییتر است. در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی درآمدهای توییتر از محل تبلیغات در محدوده ۵۷۵ میلیون دلار گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهند. توییتر امیدوار است به دلیل مشکلاتی که برای فیسبوک به وجود آمده کاربران بیشتری را به خود جلب کند و به این ترتیب موقعیت خود را در بین شبکه های اجتماعی فعال جهان بهبود ببخشد.